2012. július 31., kedd

Lélektánc

A héten az általam alkotott nyakláncot nyerheted meg a Meskamázli nyereményjáték keretein belül.
Ahogy elküldtem a nyeremény felajánlást, csak pár szó, mondat kisérte, amivel bemutattam, hogy miből készült. Utólag gondoltam, hogy miért is nem irtam hozzá az érzéseimet, az útját, hogy honnan jött. Pedig sokszor (próbálkozom) "kisérem" a gondolataimmal az ékszereimet. De a Meskás lányoktól egy hatalmas meglepetésként és ajándékként egy olyan szép leirást kaptam a nyaklánc mellé, hogy elsirtam magam, mikor elolvastam. Nem a szép szavak miatt tetszik, hanem, mert úgy érzem teljesen telibetaláltak, egészen megfogták a lényegét az alkotásnak és ez annyira, de annyira szép. Ide másolom a verset, amit szintén ők rendeltek a nyaklánc mellé

„S a lélek! - ami gondol, és akar,
Ohajt, és képzel, búsong, és örűl;
Ez a világok alkotója bennem,
S rontója annak, amit alkotott;
A lélek! ami emberré teszen,
Azt mondom annak, s még nem ösmerem.
Én én vagyok, s mi ez? nem tudhatom.
Oh, miért az észnek nincs fogó keze,
Vagy mért a lélek meg nem fogható?” 

    (Vörösmarty Mihály : Csongor és Tünde)

3 megjegyzés:

  1. Ez most visszaadta a hitemet a meskában.. Tudom, hogy valamiből meg kell élni, de mostanában sok olyan intézkedést láttam, ami profitorientált, és nem az alkotók eredetiségét, egyediségét és termékeinek minőségét tartja szem előtt pl. hogy bárki írhat pénzért interjút saját magával-így szerintem sok olyan is bekerült, akiben nem látni semmi egyedit, vagy különlegeset (persze vannak csodás emberek is, akiknek így ismerhettem meg a műveit). Lényeg, hogy meghatónak találom ezeket a sorokat, és örülök, hogy figyelnek még az olyan kincsekre, mint amilyen te is vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is valami ilyesmit éreztem. Kicsit visszafogottabban szemléltem a Meskát, mint mások, mert nálunk Szerbiában még ilyen lehetőség sincs, de azért nagyon rossz volt látni a hanyatlást és, hogy "őslakók" hagyták el ez miatt. De meg kell, hogy mondjam, nekem eddig bármi dolgom volt velük, mindig segitettek és korrekt volt a hozzáállás.
    A kincs megfogalmazás, hát az hmmm ..., nagyon hizelgő.

    VálaszTörlés
  3. hŰ ha :) Tényleg tömör és csodás a megfogalmazás:)
    gratula

    VálaszTörlés